Lot 2530 Tinggal Kenangan

Hanya Berkaitan Dengan Yang Ada Kepentingan Sahaja.

Ku Beri yang kekal, harus juga ku miliki yang kekal.

Posted by lot2530 on August 25, 2009

Belum boleh, mana boleh pindah sekarang.

Grant tanah tidak dapat diselesaikan lagi.

ps: Buat surat lagi… email tak layan…

SARIS BIN HAJI SABTU

Jalan Balik Batu 2,

Kampung Tanjung Bidara,

78300 Masjid Tanah,

Melaka.

Rujukan Kami : MCL33/2009/02

Rujukan Tuan :


25 OGOS 2009

Kepada;

DATUK WIRA HJ. RASHID REDZA BIN HJ. MD. SALEH

Mufti Negeri Melaka,

Jabatan Mufti Negeri Melaka,

Kompleks Majlis Agama Islam,

Aras 2, Imarah A,

75400 Bukit Palah,

Melaka.

Tuan,

PENANGGUHAN KELUAR DARIPADA TANAH LOT 2530 MUKIM SUNGEI BARU TENGAH MELAKA – UNTUK MEMBINA JALAN DAN TEMPAT LETAK KERETA KOMPLEKS FALAK AL-KHAWARIZMI

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2.         Saya memohon membuat penangguhan untuk keluar daripada kediaman di tanah Lot 2530, sehingga grant kekal bagi tanah di PT1600 HSM 1300 MUKIM SUNGEI BARU ULU, DAERAH ALOR GAJAH, MELAKA saya perolehi.  Sejurus itu, saya sekeluarga akan dengan aman berpindah keluar daripada tanah pusaka(2530) itu ke tanah gentian(1600) seperti yang Sahibus Samahah Datuk Wira janjikan dalam perbincangan pada 4 Januari 2008.

3.         Saya tidak mahu perkara sama berulang berkaitan dengan tanah PT1600.  Untuk pengetahuan pihak tuan, grant tanah sementara (TOL) bagi PT1600 telah saya perolehi sebelum ini, malangnya setelah kerja-kerja ukur halus di buat olah Jabatan Ukur Melaka, grant tersebut di ambil balik kerana berlaku kesilapan.  Hal ini menyebabkan kerugian kepada saya, setelah tanah yang saya rata dan besihkan, bukanlah tanah yang sebenar.  (Sila rujuk surat saya, rujukan MCL33/2009/01 bertarikh 20 Februari 2009.)

4.         Dari pengalaman itu, saya mahu sehingga grant kekal saya perolehi, barulah saya pindah keluar.  Satu-satunya tanah milik kekal saya telah pihak Sahibus Samahah Datuk Wira “ambil”, dan sekarang saya tiada tanah! Lantaran itu, saya cuma mahukan grant tanah yang kekal (bukan setakat grant TOL) dapat disempurnakan dengan kadar segera.

Saya mendoakan, mudah-mudahan Sahibus Samahah Datuk Wira sentiasa mendapat perlindungan dan kerahmatan Allah.

Sekian terima kasih.

Yang benar,

(SARIS BIN HJ SABTU)

Tel : 019 – 2683 612

s.k.      –           Y.A.B. Datuk Seri Ketua Menteri Melaka

–                Y.B. Datuk Wira Ahli Parlimen Kawasan Masjid Tanah

–                Y.B. Datuk Wira Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka

–           Y.B. Datuk ADUN Kawasan Tanjung Bidara

–           Tuan Pegawai Daerah Alor Gajah

–           Penghulu Kawasan Tanjung Bidara

–           Pengerusi JKKK Balik Batu

Leave a Reply

 
