Lot 2530 Tinggal Kenangan

Hanya Berkaitan Dengan Yang Ada Kepentingan Sahaja.

Ada Lanjutan Berkaitan Tuntutan

Posted by lot2530 on January 19, 2008

Sejak awal saya telah tekankan bertapa pentingnya sesuatu KEPUTUSAN itu di buat oleh setiap dari kalian, dan seharusnya sesuatu keputusan itu adalah kekal. Ini akan di bawakan kepada perbincangan dan ia mempengaruhi keputusan yang akan di ambil dalam perbincangan itu. Itu lah dunia.

Namun, isu kekeluargaan juga harus di jaga, dan kesukaran, kerumitan itu pasti ditempuhi, lantaran perubahan keputusan atau ketidakjelasan maksud keputusan.

Sebelum perbincangan dengan mufti,telah pasti SARIS dan ROSLI menuntut dengan tegas untuk mendapat gantian tanah (walau sebesar mana keluasan) untuk mereka tinggal. Itu, jelas dan nyata. Juga JASMI berkeras untuk mendapat gantian tanah, atas sebab2 yang kukuh. (JASMI telah menyiapkan plan rumahnya di tapak tanah lot 2530. Saya sendiri yang membincangkannya, merancangnya bersama dan menghasilkannya, namun pengambilan tanah membantutkannya). Keputusannya tegas dan jelas. Seterusnya, atas inisiatif JASMI dan SARIS dan saya sendiri, amatlah perlu mewajibkan tanah gantian untuk waris ROSNAH. Alasannya, rumah Rosli yang di roboh itu juga adalah rumah arwah ROSNAH dan warisnya berhak dan perlu di bela.

Itu lah yang kalian sendiri bincangkan dengan mufti dll.

 suratmidah.jpg

 Kalian yang di kasihi.

Surat di atas adalah maksud saya. Mungkin surat itu di tujukan kepada saya. Saya menghubungi MIDAH dan menjelaskan haknya. Saya tidak menafikan haknya. Namun, saya kena kembali kepada keputusan yang telah bersama dinyatakan sebelum meeting dengan mufti dan menggubalnya semula. Yang rumitnya, keputusan semula diperlukan dari semua.

Saya akan usahakan. Namun, keputusan muktamad adalah pada SARIS, JASMI, ROSLI dan waris ROSNAH.

Leave a Reply

 
