Lot 2530 Tinggal Kenangan

Hanya Berkaitan Dengan Yang Ada Kepentingan Sahaja.

CERITA BERGAMBAR. RUMAH ROSLI.

Posted by lot2530 on January 10, 2008

Sebelum gambar di bawah, pokok dah ditebang dan jentolak hanya beberapa kaki dari tempat tidur Rosli. Saris terkejut dengan apa yg berlaku pada awal pagi AHAD, 25.11.2007. Saris mengarah menghentikan semua kerja. Jentolak di arah keluar dari tanahnya. Selamat Rosli dari malapetaka.

Semua ada/tiba sebelum kerja perobohan dan pembersihan seterusnya dilakukan. YB ADUN, DO, Penghulu, JKKK, Saris, saya dan juga orang2 kampung. Rosli dah bangun dari tidur. Semua orang terkejut, ada tuan rumah rupanya rumah ini (kecuali JKKK). Mana surat? Tak ada!


Pandangan dari arah hadapan rumah ROSLI. Usang bukan persoalan tetapi ia adalah SEBUAH RUMAH YANG BERPENGHUNI DAN DIMILIKI. Sturuktur di sebelah kanan, kelihatan tinggi. ROSLI sedang buat tingkat atas dengan menggunakan kepakaran yang dia perolehi.


Dari sisi rumah ROSLI. Kelihatan di sebelah kanan, belakang adalah rumah SARIS.


Rumah Rosli dari belakang. Juga kelihatan bekas binaan rumah Rosli.


Jentolak kuning JKR membersihkan pokok2 di bahagian belakang rumah Rosli. Rumah tidak kelihatan dalam gambar ini.


Rumah Rosli telah runtuh kesemuanya.


Selesai sudah jalan yang baru. Rumah Rosli tiada lagi. (Bukannya tidak kelihatan)


Pintu masuk pondoknya Rosli. Di atas lubang tandas, Rumah Saris. Maka bilik mandi dan tandas rumah Saris tidak kesampaian untuk digunakan. Kalau digunakan, berkemungkinan Rosli menghidu bau busuk atau sebagainya. Namun, ada juga tandas dan bilik air kedua di rumah Saris.


Rosli. 25.11.2007. ” Aku tidak tahu, kenapa pagi tadi rumah aku dirobohkan. Aku tengah tidur. Sakit perut dan demam. Malam ini, aku tidur kat belakang Jamban rumah abang aku ni. Dia bagi beras, mana nak masak? Tak tahulah aku. Lebih suka duduk kat rumah aku dulu.

Rosli. 01.01.2008. “Ular duduk kat pondok aku. Entah dari mana ular tu. Kat rumah aku tak de pun. Nak mati aku duduk situ?

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: